wtorek, 7 lipca 2015

Fizjo Biega Blog - zaczynamy!!!

Kontuzja - zmora biegacza. Nie ma nic gorszego niż wymuszona przerwa w treningu. Każdy kto to przeżył ten wie. Właśnie tutaj postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące urazów sportowych, ich rehabilitacji, przyczyn i sposobów leczenia.


Parę słów o mnie:



Nazywam się Mariusz Ubych i jestem magistrem fizjoterapii. Jestem również absolwentem Uniwersytetu Medycznego w Łodzi (Wydział Fizjoterapii). Swój warsztat i doświadczenie zawodowe doskonalę od 6 lat w placówkach medycznych na terenie Łodzi i okolic. Pasjonuję się medycyną manualną, rehabilitacją sportową, ortopedią i traumatologią. Pracuję głównie z pacjentami ortopedycznymi, po urazach i z dolegliwościami bólowymi kręgosłupa i stawów obwodowych. Stale podnoszę swoje kwalifikacje na różnego rodzaju szkoleniach i kursach podyplomowych dla fizjoterapeutów. Stawiam ogromny nacisk na edukację pacjenta, profilaktykę, a także przyczynowe (a nie jedynie objawowe) leczenie dolegliwości narządu ruchu. Fizjoterapeuta z zamiłowania, biegacz z wyboru. Połączenie obu pasji umożliwia mi łatwą i przyjemną pracę z osobami, które tak samo jak ja kochają sport. Uważa się, iż nikt tak dobrze nie zrozumie biegacza w obliczu kontuzji jak fizjoterapeuta-biegacz. Stwierdzenie to jest jak najbardziej trafne, sam jestem świetnym przykładem, iż ciężką pracą można niewiarygodnie szybko wrócić do sportu nawet po uszkodzeniu więzadła krzyżowego, lecząc się zachowawczo:)


Moje osiągnięcia biegowe:


  • PB 1km - 3:38 - V Sztafetowy Maraton Szakala
  • PB 5km - 20:13 - LCJRun 2015
  • PB 10km - 41:47 - Bieg Ulicą Piotrkowską Rossmann Run 2015
  • PB 21,0975km - 1:38:44 - Półmaraton Skierniewicki 2015
  • PB 42,195km - 3:44:18 - DOZ Maraton Łódzki z PZU 2015



Prowadzę terapię zarówno po urazach sportowych i nie tylko, ale również w przypadku nagłych i przewlekłych dolegliwości bólowych kręgosłupa. Moim celem jest również edukacja pacjenta odnośnie ergonomii pracy, a także propagowanie zdrowego i aktywnego stylu życia. Zapraszam do lektury zarówno osoby aktywne fizycznie (amatorów biegania, pływania, gier zespołowych) jak i osoby starsze i pracujące umysłowo, dla których ruch jest czymś zupełnie obcym. 


10 komentarzy:

  1. Jeżeli chodzi o fizjoterapię, dzisiaj możemy z niej skorzystać w wielu ośrodkach, np. Multimed . Oferta w tym przypadku jest bardzo szeroka, więc każdy znajdzie odpowiednie rozwiązanie dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie akurat potrzebna jest pomoc rehabilitanta i bardzo długo szukałam odpowiedniego miejsca, aż w końcu trafiłam na Szpital Carolina Mają ciekawą ofertę i od razu po sprawdzeniu wszystkiego można przejść do rehabilitacji. Bez żadnych kolejek i bez czekania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najwięcej i tak będziecie pewnie robić w domu. Jednak też sporo zależy od tego jak powazny jest wasz uraz. Sprawdźcie sobie tu może propozycje od Multimed. Będziecie mogli liczyć w tym centrum medycznym z Warszawy między innymi na pomoc ortopedy, a także i innych lekarzy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubiłem bieganie do czasu mojej ostatniej kontuzji. Niestety była na tyle poważna, że przez jakiś czas musiałem chodzić podpierając się o laskę ortopedyczną.
    https://www.stylowelaski.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry fizjoterapeuta jest na wagę złota;) Powinniście zainteresować się taką pomocą, ja planuje coś zrobić w końcu ze swoim kręgosłupem. Znalazłem tak w okolicy firmę https://fizjoterapiazukowo.pl/ i ich ofertę na wygodną fizjoterapię mobilną.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sam ostatnio miałem kontuzję i bardzo pomocna była była w moim przypadku rehabilitacja.
    https://www.legeartis.bialystok.pl/rehabilitacja-bialystok/

    OdpowiedzUsuń
  8. W badaniach oraz terapii bardzo pomagają narzędzia diagnostyczne takie jak analizator składu ciała. Pozwalają one na pozyskanie szeregu dodatkowych informacji o pacjencie co ułatwia kontrolowanie wielu aspektów organizmu. https://inbodypoland.pl/inbody-w-fizjoterapii/

    OdpowiedzUsuń